Information

På Västmannagatan 54 driver bröderna Dag och Natt det ensliga vandrarhemmet Wärdshuset. En stormig natt kommer det unga paret Anni och William till Stockholm och av misstag till Wärdshuset, där Dag och Natt bemöter dem på ett ytterst ovanligt och obehagligt sätt. När Anni och William blir bjudna på Wärdshusets speciella brännvin tar skräcken överhanden och de börjar uppleva mardrömmar som de aldrig trodde de skulle få vara med om.

Bered dig på en farlig mardrömslek i den kalla novemberkvällen och en skräckupplevelse som du sent kommer att glömma. Ingen går säker! Beträd på egen risk! Varning för blod! Rekomenderas från 15 år. Premiär 14 november på TeaterVerket. Biljetter finns att köpa på teaterverket.se.

söndag 14 november 2010

Genrepet och premiär!

Kl 12.00 igår körde vi genrep-light. Min 15-åriga lillasyster hängde med och fyra teaterelever kom och såg genomdraget. Syrran höll på att klämma sönder min hand (alltså bra betyg) och teatereleverna var mycket nöjda. När Stefan sedan tog in dem på scen efter genomdraget fick vi bra feedback från dem. Yay!

Kl 16.00 igår började det riktiga genrepet. Det gick nästan lite för bra. Jag såg det med en gemensam vän till mig och Stefan, och fastän att jag har sett den här pjäsen ett par gånger nu, så var det verkligen obehagligt. Riktigt, riktigt bra prestationer från alla!

Efter genrepet gick vi igenom några praktiska faktorer, städade undan, och jag fick några sista-minuten-grejer att göra med kostymerna. Sedan gick vi till Vasa's och de andra drack öl medan jag fick nöja mig med en cola (äter antibiotika, och kommer alltså inte få ha lika roligt som alla andra ikväll).

Men ikväll! Ikväll är det premiär!

Jag ska nu åta mig mina sista uppgifter och sedan ge mig av in mot Odenplan!

Hörs efter premiären!

//Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar